lördag, december 06, 2008

Bokslut för november 2008

I november köpte jag garn. Jag har länge gått och sett på Noro Silver Thaw för jag tänkte sticka det med grått garn i förrådet. Nu fanns Silver Thaw i garnaffären med 50% rabatt, så jag köpte 500 gr – tillräckligt till tröja. Det gråa garnet blir någonting annat nu. När jag fick Silver Thaw garnet hem märkte jag att färgen jag valt är nästan precis densamma som Noro Shinano tröjan som jag stickade för ett par år sedan, och som jag använder när det är kyligt. Färgen är också densamma som Noro Transitions garnet i förrådet. Nu har jag satt Silver Thaw i förrådet, tillsammas med Transitions och med Kureyon, som är i alla fall annan färg, och det tycks väldigt onödigt. Det blir säkert flera år tills något av dem blir stickat. Till på köpet har jag sett, och blivit väldigt förtjust i, Noro sockgarn.












Två saker blev färdiga i november, halsduken och filten #120 (bilden blev alltför ljus), så förrådet gick ned med 1.2 kg. Stickandet går långsamt nu, så jag vet inte hur det blir i december. På månadens första dag blev det inköp, men det skriver jag mera om någon annan gång.




Inga kommentarer: