söndag, november 23, 2008

Plastkasse


Jag ville pröva på hur det går att virka med återvunnet plast. Det verkade vara fin idé, att klippa upp plastkassor istället för att slänga dem. Jag klippte 1,5 breda remsor, och virkade enligt eget mönster med 4 mm virknål. Först virkade jag ett varv fastmaskor, och sedan runt 1 st 1 lm. Den blev smalare upptill.

Det gick bra att virka, men jag tyckte inte alls om att klippa. Det tog 25 min att klippa en enda kasse, och det virkade man slut på i 10 min. Så det blev mera klippande än virkning. Jag tycker om att klippa tyg, till matt trasor eller till lapptäcken, men det är inte alls roligt att klippa plast. Det finns visst sätt att klippa snabbare, men det intresserar inte.

Så jag avslutade väskan med ett varv fastmaskor i annan plast, och handtag i fastmaskor. Den blev 26 cm bred och 28 cm djup, ganska liten. Jag virkar nog inte flera.

Inga kommentarer: