måndag, september 29, 2008

Fortsättning

Jag fick filten #119 färdig före månadens slut med ringa ansträngning. Jag njöt till och med med att fästa trådarna. I många veckors tid har jag suttit i soffan och stickat på den, och det är först när den är färdig som jag märker hur fint den passar på den vinröda soffan. Men länge får den inte vara där.











Grainy Silk tröjan skulle få bred resår, men jag visste inte hur bred. Nu, när den är ca 3 cm, tycker jag den är bra, och jag har börjat med slätstickning, med tjockare stickor. Det går fint, roligare med litet mönster än bara resår. Ett par av de 2 aviga maskor fortsätter på kroppen, och jag har markerat med hemgjorda markörer. Det irreterar litet att ha någonting extra med, men det gör det så mycket lättare att sticka avigt på rätt ställe. Det rosa garnet markerar sidorna.

Inga kommentarer: