söndag, februari 03, 2008

Dålig början på året

Bokslut för januari 2008

Det gick inte alls bra – ökning med 400 gr. Det blev tre tröjor till. Den första behövdes nödvändigtvis till virkningen. Jag var till och med utan virkgarn en hel vecka. Den andra köpte jag som reserv virkgarn, men när jag kom hem insåg jag att färgen passar inte alls. Så det var dumt. Till de stickade filtarna går den bra, men jag behöver inte – dvs INTE – mera stickgarn. Den tredje fick jag, och jag tog emot eftersom den var mohair, och mohair behövs alltid, och jag har inget i den här färgen. Den fjärde tröjan tog jag inte emot, så det var bra. Och, jag köpte ingenting alls på rea.

Så om jag verkligen vill att garnförrådet skall minska måste jag
1. sluta virka
2. säga nej till alla tröjor jag blir erbjuden
3. aldrig köpa garn eller tröjor


Ingendera är praktiskt möjligt.

Inga kommentarer: