söndag, september 09, 2007

Wool Cotton randig tröja




Jag fick ge upp. Jag började sticka högra ärmen på strumpstickor, men det tog så länge att hålla ordning på de åtta trådarna att jag tog fram rundstickorna för att sticka fram och tillbaka. Det skulle jag ha gjort meddetsamma som jag insåg hur svårt det var att få det att se bra ut. Men jag kan vara envis, och jag hade just läst Teva Grahams Loop-d-Loop där hon säger att sticka på, det gör ingenting om det inte är perfekt, det syns att det är hemstickat. Eller så läste jag det; jag hittar inte stället nu. Så jag tyckte att jag inte revar upp, jag fortsätter.

Nu går det fint att sticka. Det enda besvärliga är att trådarna är ofta på fel sida, så det blir två eller flere räta eller aviga varv efter varandra. Och det blir svårare att ta reda på ökningarna. Om jag stickat med vanliga stickor från början skulle det ha gått att ändra på randningen.

De åtta nystanen passar bra i IKEA lådan. Jag sätter locket på när jag lägger bort stickningen.

Inga kommentarer: