tisdag, februari 03, 2009

Bokslut för januari 2009


Jag började året med att köpa garn, massor med garn. Nu har jag så mycket att jag inte längre hittar det jag vill ha, och jag minns inte vad som finns i förrådet. För två år sedan när jag först blev förvånad när jag hittade något som jag glömt började jag skriva lista på tröjor som fanns. Nu revar jag upp enligt listan, och det känns fint. Jag slipper bestämma. Men jag har ingen lista på garn som finns där, och i morse tog det två timmar förrän jag hittade ett garn som jag letade efter. Så jag tycker om ordning och reda, så kanske jag hittar på något nytt system att sortera garnet.

Filten #122 blev färdig, men jag köpte ännu mera garn, så förrådet gick upp med 1,2kg. Jag går mindre på loppis nu, men som belöning tycker jag att jag kan köpa mera garn, så det blir inte mycket bättre.

Inga kommentarer: