söndag, maj 25, 2008

Blommigt







I torsdags var jag på Chelsea Flower Show. Sådan här Cadogan Garden trädgård skall jag skaffa när jag vinner miljoner på Lotto.













I något hörn kanske det ryms sådana här blommor.






Tillsvidare har jag några krukväxter i köksfönstret och på pytteliten balkong.







En tid ville jag sticka Susan Duckworths blom mönster från böckerna Knitting and Floral Knitting. Jag tycker särskilt om hennes blommor med flätor. Nu är det uteslutet eftersom jag inte har tålamod med intarsia stickning längre, och garnet som jag sparat går till filterna. I stället syr jag blommor. På loppis har jag hittar flera stramaljkuddar med garn. Den här var påbörjad, inte särskilt bra sydd. Jag syr ojämnt också, men det syns inte mycket när den blir färdig kudde. Sned blir den också för jag använder inte båge. När den blir färdig kan jag börja sy lapptäcke, dvs jag har bestämt att jag inte tänker på lappar tills kudden är färdig.

Inga kommentarer: