torsdag, november 05, 2009

Bokslut för oktober








Den här månaden köpte jag garn igen. På Stockmanns galna dagar fick jag en 500 grams förpackning Regia sockgarn väldigt förmånligt. Regia Multieffekt Color heter det, i blå grå vita nyanser. Jag blev glad när jag fann det, för jag tyckte att det passar med med Mexico Limbo garnet. Efteråt kom jag ihåg att det garnet är 6-trådigt och Regia garnet är 4 trådigt, så det går inte. Åtminstone tycker jag om färgerna på Regia garnet, så det skulle gå till slitstark och maskintvättbar tröja.








Senare hittade jag Rowan garn på loppis, jättebilligt. Det här var också i en 500 grams förpackning, Rowan Pima Cotton. Färgen är ljusbrun, precis sådan som jag tycker om, så nu har jag garn till nästa sommar. Båda förpackningarna var, och förblir, oöppnade.
















Det enda som blev färdigt i oktober var Noro Kureyon tröjan, och den var alldeles lätt. Så förrådet kryper uppåt igen.

Filten #128 är färdigstickad, och nu fäster jag trådarna. Det finns ovanligt många trådar i den här filten, så det räcker länge. Den här gången fick jag använda allt flera korta trådar, för garn med långa trådar i de här färgerna fattas nu i förrådet.

Jag roade mig med att ta flera kort av filten #127 som blev färdig i förra månaden, så nu skall jag visa dem.











Inga kommentarer: