tisdag, mars 24, 2009

Inte så enkelt


Det gick inte så enkelt att sticka ärmar. Det första försöket blev för vitt. Det upptäckte jag efter 5 cm, så det var inte så hemskt att reva upp. Jag räknade om maskantalet, och kastade på färre. Den här gången stickade jag 15 cm för jag kom mig för att ta mått. Nu var det för smalt. Jag hade stickat för tätt igen. Jag revade upp och kastade på igen, samma antal maskor, och jag bemödade mig att sticka lika tätt som på bakstycket, och det gick. Jag till och med tråcklade ihop den första ärmen och provade, och den passar.

Jag lade bort den första ärmen när jag kom till ärmkupan och började på den andra. Det blir lättare att sticka båda lika om jag gör den andra så fort jag får den första färdig. Båda ärmarna är lika breda; på bilden rullar sidorna inåt.

Nu stickar jag flitigt på den andra ärmen. Det är så roligt när det syns att det går fort framåt. Filtarna går långsamt.

Inga kommentarer: