söndag, april 05, 2009

Bokslut för mars 2009


Så roligt att det blev under 110 kg för första gången! Å andra sidan är det inte mycket mindre än 110,8 kg som jag började med för ett och ett halvt år sedan. Så under den tiden har jag köpt lika mycket garn som jag stickat.

Tillägget är garnet som kom med Rowan prenumerationen. Det blev 6 nystan Rowan Denim. Jag tycker inte vidare om det. Trots det räknade jag ut att det skulle räcka till topp utan ärmar, och nu har jag mönstret klart i huvudet, men jag har inte ens kastat på till provlapp för att se om garnet passar.

Filten #123 som blev färdig var tyngre än vanligt. De flesta väger omkring 1,3 kg. Kanske den blev litet större, kanske det finns tjockare garn med.

Annars har jag inte kommit mycket längre på Grainy Silk tröjan. Första ärmen är färdig, men den ser underlig ut, så jag skall tråckla ihop och prova. Jag har stickat flitigt på filten #124 för att få den färdig. Filten #125 är påbörjad, men inte tillräckligt långt för att ta kort.

Medan jag skriver lyssnar jag på Bob Dylans Themehour om Fools. Han läste just de första verserna från T S Eliots The Wasteland. Dikten finns i Eliots Collected poems som jag köpte på loppis, en välbevarad bok tryckt i 1936, och en gång läste mannen högt från den för mig, med annat uttal.

Inga kommentarer: