lördag, juli 05, 2008

Bokslut för juni 2008



Jag har köpt garn. På loppis hittade jag en plast kasse med Rowan Felted Tweed i fin blå grå färg, så inte kunde jag mottstå den. Med fanns ett nystan Rowan Big Wool, som kanske kan användas när jag börjar sticka Biggy Print. Och ett nystan tjockt vitt akryl garn, men det nämner jag inte. På garnaffären säljs Rowan Kidsilk Spray till 50% rabatt så jag köpte till, till Felted Tweed och till annat också. Så det blev 600 gr till. Jag blev så glad av att hitta Felted Tweed att det är värt ökningen. Kidsilk Spray var planerat inköp, och garnet är så lätt att det räknas knappast.

Ingenting blev färdigt. Jag kämpar vidare med att virka ihop filten #1, men det går långsamt. Nio remsar är ihop virkade – fyra till, och sedan skall det bli kant runt. Filten #118 är färdig stickad också, men jag måste färda den virkade filten förrän jag börjar fästa trådarna. Och sen får jag börja sticka något nytt.

I plast kassen med garnen fanns det några tygbitar också. Jag tittade genom dem som hastigast och tyckte att där inte fanns någonting användbart, dvs bomullstyg som passar till lapptäcken. Hemma fann jag det här tyget, två mindre bitar i gult och en större i grönt med samma mönster. Så fint.


Inga kommentarer: