måndag, november 19, 2007

Virkad filt #1, Virkad filt #2,





Förrän jag började med virkad filt #1 räknade jag ut hur stor den skulle bli och hur många lappar det innebar. Nu har jag virkat färdigt alla lapparna (enligt mönstret som jag tänkte då fast det skall bli roligt att prova andra mönster). Jag tycker inte alls om färgerna – de passar inte ihop. Filten skulle bli alldeles billig, så jag tog första bästa garn och det syns. Jag vill virka ihop med mörkblått, men tillsvidare har jag inte hittat någonting lämpligt.


Medan jag letar har jag tagit fram virkad filt #2 igen och börjat med andra färgen. Den är vacker ljusgrönblå, upprevad från alldeles vanlig tröja med rund halskant. Det enda underliga var att på både fram och bakstycket så var ärmhålet klippt men bara på ena sidan. Jag märkte det inte när jag köpte den. Man måste se efter så noggrannt – tydligen granska varenda sömn. Garnet är alldeles behagligt att virka med.

Inga kommentarer: