söndag, januari 24, 2010

Ny väst

Novita Aino väst
Garn: Novita Aino 100% ullgarn, 300 gr
Stickor: 5,5 mm
Sticktäthet: 17 m och 22 varv på 10 cm
Storlek: Small
Mönster: Deborah Newton: Shortie cardigan
Stickad 17 november 2009 – 6 januari 2010


Västen blev färdig för flera veckor sedan, och jag har hunnit använda den flera gånger. Den passar bra. Det var roligt att sticka efter mönster. Isynnerhet tyckte jag om den breda kanten och hörnen blev verkligt bra. Ärmkanten tycker jag blev litet fladdrig. Garnet var smidigt och skönt att sticka med. Det var synd med den mörkare biten, och om jag hade haft tålamod skulle jag ha stickat om. Det fanns mer än tillräckligt med garn.

Det gick trögt att sticka. Jag har kommit underfund med att jag trivs bäst med att sticka olika färger, och det fanns inga överraskningar med det här garnet. Det fanns inte heller någon orsak att få den färdig, för jag vet inte vad följande stickning skall bli. Det finns så många garn i förrådet och så många mönster på väntelistan.

Inga kommentarer: