söndag, december 13, 2009

Jag virkar igen



Det är ungefär ett år sedan jag virkade färdigt lapparna till virkad filt #2. Sängen i gästrummet har varit ledig i flera månader, och nu har jag äntligen tagit fram lapparna igen, och radat ut dem. Jag räknade inte ut hur många det skulle bli av varje färg, utan från början tänkte jag att jag hittar på mönster när jag har tillräckligt många.

Det gick ganska bra. Det blir en stor sexkant i mitten med mera oregelbundna band på båda sidorna. Det blev lättare för det fanns några lappar över, och jag är nöjd med det här. Lapparna är så gott som runda, så det var besvärligt att lägga ut dem rätt. Jag tror inte att de får vara i fred på sängen, så jag har radat upp dem i numrerade spaltar, och nu virkar jag ihop dem, en spalt i gången. Jag fäster trådarna när jag virkat ihop alla spalter.


En spalt ryms fint i den här väskan som jag köpte på loppis. Den är fodrad med plasttyg och har hål i locket. Wool ball holder står det på lappen.












Det här går bättre än med virkad filt #1, för jag tycker bättre om det här garnet så det är roligare att hantera det. Jag tycker så väldigt mycket om lapparna. Garnet som jag virkar ihop med kommer från den här tröjan, köpt från loppis för ändamålet. Det kommer i alla fall att ta väldigt länge att få den färdig. Jag vågar inte ens försöka räkna ut hur länge det blir.



Inga kommentarer: