söndag, maj 24, 2009

Nu blir det mörkt








Jag stickade färdigt på den turkosa filten #125 för någon vecka sedan. Trots de granna färgerna var det ganska roligt att sticka på den. Nu har jag börjat virka kanten. Få se om den blir färdig inom maj månad.






Den nya filten #126 blir mörk, mest brunt med gredelint, men också svart, mörkgrått, mörkblått och vinrött. Det här är favoritfärger. Tyvärr blir färgerna för ljusa på bilderna, för det är svårt att få kort utan blixt. Jag trodde att jag hade mycket av sådant här garn, men det märks att det har blivit mindre av det upprevade garnet, för det var svårt att få ihop tillräckligt många olika garnsorter i de rätta färgerna. Vanligtvis finns det alltför många att välja mellan; den här gången gick det nätt och jämnt.














Jag revade upp den här tröjan från loppis, stickad från handspunnet garn. Ett sådant invecklat intarsia mönster, och fint stickat. Det är behagligt att sticka med garnet. Jag valde den här för jag vill sticka gult, så kanske nästa filt blir gul.

Inga kommentarer: