onsdag, juni 02, 2010

Nu blir det ärmar


På bomullskoftan har jag kommit så långt att första ärmen är nästan färdig. Jag plockade upp maskorna från den tillfälliga påkastningen precis enligt mönstret. Jag undrade nog om jag skulle göra ett par ihoptagningar liksom på kroppen, men räknade ut hur vid ärmen skulle bli upptill enligt mönstret, och jag tyckte att det passade. Jag stickade runt med strumpstickor, och efter 7-8 cm tyckte jag att det blev väl vitt. Så jag revade upp och började ihoptagningarna i sidan meddetsamma istället för att vänta 8 cm eller så. Och nu blir den bra. Det går ju så fint att prova. Jag tog strumpstickorna en storlek större, för jag tycks sticka tätare med dem.



Det är roligt att sticka den här, för det är alldeles nytt garn, för att färgen tilltalar mig, och för att det är så enformigt att sticka slätstickning med enfärgat garn – till omväxling från filten.

På loppis hittade jag tre härvor härligt vitt garn, säkert spunnit för hand.

Inga kommentarer: