onsdag, februari 24, 2010

Så blev den

Baktussjal
Garn: Rowan Tapestry två färger 120 gr, Rowan Felted Tweed 45 gr
Stickor: 3,5 mm
Sticktäthet: 23 m och 46 varv på 10 cm
Storlek: 143 cm bred, 38 cm lång
Mönster: Strikkelisa från Ravelry
Stickad 6 januari – 20 februari 2010

Jag ville ha lång, dvs bred sjal, men den blev kanske väl bred. Nu får jag vika ihop den för att få den att sitta bekvämt runt halsen. Jag har haft den flera gånger redan. Ibland hamnar snibben under haken, ibland värmer den ryggen. Varm är den nog. Om jag stickade en till skulle jag kanske göra ökningarna varje sjätte varv istället för var fjärde så den blev smalare.





































Jag tycker mycket om färgerna och om randningen. Kanten kunde gått vara litet stadigare. Det var roligt att sticka med de här garnen, men det tog så länge. På sex veckor stickade jag upp 165 gr garn. Det stickar jag i en filt på en och en halv vecka.


Filten #131 tycker jag fortfarande om, och den går bra. På den virkade filten har jag bara tre remsor till att virka ihop. Sedan fäster jag trådarna i mitten förrän jag virkar kant.



Inga kommentarer: