onsdag, oktober 14, 2009

Bokslut för september





I september köpte jag garn igen, och förrådet gick upp igen. På loppis hittage jag en låda med flera nystan Rowan garn, och när jag började leta fram sådant som jag ville ha tyckte jag att alla skulle duga, så jag fick hela lådan till fint pris. Tyvärr fanns det med sådant tjockt tweed garn som inte passar bra till filtarna, så jag borde nog ha låtit det vara. Så av det 2,1kg garnet var det bara 730 gr som skulle ha kommit med. Jag hittar väl nog på någonting med resten också.

Filten #127 blev färdig. Det gick långsamt med Norotröjan, så den färdades först den andra eller tredje dagen i oktober.

Så här ser Rowan garnet ut och det passar bra i min samling. Patricia Roberts mohair garn minns jag från 1980 talet, så det fick gärna också komma med. Resten tog jag inte kort av.




Inga kommentarer: