söndag, augusti 03, 2008

Bokslut för juli 2008


Jag har köpt garn, och när jag en gång börjat är det svårt att sluta.








Jag hade lov att köpa garn till toppen, till belöning för att jag varit så återhållen så länge. På rea fanns också Noro garn som jag tycker så mycket om. Silk Mountain hör inte till favoriterna, men de mörka färgerna var fina, och priset så lågt att jag köpte vad som fanns.











På ett av mina stamloppis fanns två kassar garn. De har varit där i flera månader. Första gången gick det bra att gå ifrån. Men de var fortfarande kvar vid fjärde besöket, och då kunde jag inte säga nej längre. I den ena kassen fanns ullgarn i flera färger, allt av samma sort. Sådant garn passar så bra till filtarna, och nu funderar jag på att sticka filt av endast det här, om jag hittar lämpligt mönster. I den andra kassen fanns tilltrasslat garn i brunt, älskningsfärgen, och det är så roligt att reda upp garn. Det finns till och med flera små härvor av finare garn som kan användas till annat.



Så trots alla goda föresatser går det inte. Jag visste det tidigare, att det är lättare att avstå från att köpa enstaka nystan än om det är en hel hög. Och ju mera garn det finns, desto billigare blir det.
Jag fick anstränga mig att få filten #117 färdig före månadens slut och jag lyckades. Så bokslutet är inte så hemskt som det kunde ha blivit.




>

Filten #117 blev bra. Jag har stickat många filtar i de här färgerna, för jag tycks ha så mycket mörkblått, grått och svart garn. Inte så mycket grönt, men det gröna piggar upp.

Inga kommentarer: