måndag, december 03, 2007

Garnförrådet

Det gick bättre än oktober, men ingenting att skryta med.

Bokslut for november 2007:

01 11 2007 114,2 kg
Färdat -1,2 kg (Filten #112)
Tillägg 0,8 kg
01 12 2007 113,8 kg

(Det var filten #111 som blev färdig in oktober.)

Jag såg flera fina tröjor som inte blev köpta. Det kändes gott första gången jag lade en tillbaka. Nu tänker jag på allt garn i förrådet när jag blir frestad. Men jag vet inte hur det går med stickgarn. Jag köpte 600 gr, men det var allt lämpligt som jag såg. Få se hur det går om jag ser någonting riktigt fint. Och hur går det med rea i garnaffär efter julen? Det brukar vara ett av årets höjdpunkter. Kan jag låta bli? Skall jag bestämma att jag får köpa 250 gr?



Det finns medel i loppiskassan för första gången på mannaminne. När jag började gå flitigt på loppis för några år sedan bestämde jag veckobudget för loppisinköp, men jag överskred den alltid. När förvaringsutrummet började tryta räknade jag plagg istället, så jag köpte stickgarn och stora plagg med mycket garn. Nu när det räknas efter vikt kan jag varken säga att det är alldeles billigt och/eller att det blir mycket garn. Nu finns det inga svepskäl alls.

Inga kommentarer: