söndag, maj 13, 2007

Filten #110




Samma dag började jag på filten #110. Alla filter stickas efter samma mönster. Kasta på med rundstickor 4 mm, slätstickning tills den är tillräckligt lång, kasta av.

Filten #110 blir röd brun. Från garnförrådet samlar jag i hop garn av passande färger, och jag väljer cirka 30 till 40 olika sorter. Tunnare garn används dubbelt, dvs två olika tillsammans. Jag börjar med 15 sorter – ett varv av varje. De övriga ställer jag i två rader, en med tunt garn och en med tjockt, och när ett nystan i stickningen tar slut, ersätts den med den följande i respektive raden. (Och ett nytt nystan av den som tog slut blir den sista i den raden.) Så det enkla är att jag aldrig behöver fundera på vilket garn jag skall fortsätta med.


Så här mycket har jag stickat på sex dagar.


1 kommentar:

Anonym sa...

its all dutch to me im afraid