söndag, april 18, 2010

Slut på bokslut

Det blir inget bokslut för mars. Till nyåret bestämde jag mig så smått att köpa allt garn jag hittar, och i mars blev det mycket. Jag blir alldeles förlegen av hur garnförrådet har stigit, och jag vill inte visa det i siffror. Istället skall jag visa bilder på vad jag köpt – dvs en del av inköpen.

Till Rowan International prenumerationen fick jag Rowan Pure Wool 4 ply, och det blev jag glad åt. Jag tog ut prenumerationen till våren, så de senaste två åren har jag fått bomullsgarn. Ullgarn tycker jag så mycket bättre om. Färgen går bra; eau de nil heter den, blågrå.

På loppis hittade jag 700 gr Jaeger Matchmaker Aran ullgarn. Tyvärr var det vitt, men jag köpte i alla fall.
Det allra bästa var tre härvor Shilasdair ull-angora blandat garn i fin blå färg. Alla härvorna är samma färgbad, fast en ser mörkare ut.

Och den här tröjan i chenille bomullsgarn kunde jag inte emotstå. Sådant garn passar fint i filtarna, och färgen är också härlig.

Inga kommentarer: